Dålig service

Bemötande igen…

Jag tror jag så småningom ska börja nämna namn på ställen i min blogg som har personal med bra respektive dåligt bemötande.

Faran med att “kasta sten på radhus” är att man blir väldigt påpassad själv, och skadeglädjen står högt i tak om jag skulle vara på mindre bra humör någon gång.

-Jag flög med den där bloggartjejen idag, och vet du vad, hon såg minsann allvarlig ut flera gånger, hon log inte alls hela tiden. Snacka går ju, en bluff är hon…blabla.

Idag var jag på en sushi-restaurang (med ett namn vilket som helst) med min son, och skulle äta dagens efter hans frisörbesök. Jag visste att dagens serverades fram till klockan 15, och jag var där 15.03.

-Tyvärr är det för sent att få dagens, sa tjejen.

-Men det är tre minuter bara, försökte jag?

-Nä, det går inte, datorn i kassan slår om automatiskt.

Då skulle jag ju egentligen också ha slagit om automatiskt och valt ett annat ställe, för jag kan ju visa prov på flexibilitet även om inte hon kunde det!

Men då hade mitt kära barn troligen tyckt att hans mamma var PINSAM, och det är värre än att få gå i helrosa kläder en dag på högstadiet.

 

Lämna en kommentar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *