Direkt feedback

Det är sällan som passagerare ger direkt feedback på flygningen, vare sig det är bra eller dåligt. De flesta nickar och tackar när de går av, en del lägger till “tack för bra service” eller liknande, men annars är feedbacken lättast att få genom att läsa folks kropsspråk och ansiktsuttryck.

Denna turen var på det sättet ovanlig. Både på väg dit och hem fick vi så mycket ros, och det är utan tvekan väldigt upplyftande.

Mannen som blev nerspydd till exempel borde man kanske förväntat sig vara lite mer nerslagen, men han stannade först till hos min kollega och sedan hos mig och sade samma sak:

-Jag har inte varit med om så här bra kabinservice på 20 år, och jag flyger mycket…

En kvinna hade till en annan kollega sagt ungefär samma sak, och på vägen hem sa en dam till sin granne bredvid att hon visserligen hade höga förväntningar, men flygningen vida översteg dem. Jag hörde vad hon sa och inflikade:

-Kan du inte säga det lite högre? och blinkade och log.

Grannen höll med men sa också att hon tyckte det var stor skillnad mellan intercont-flygningar och lokalflygningar, och då höll damen med och sa att det var samma sak i USA.

Vi är ju samma personal, och har inget svar på varför det uppfattas så, men vi är kanske bättre när vi flyger långt? Kanske får vi längre tid på oss att knyta kontakt, att det är hemligheten?

Vi är som folk är mest, vi har dåliga o bra dagar, men visst, det syns ju ganska tydligt om det skulle vara dåliga dagar…Och flygningen blir inte bättre än kabinpersonalens humör, därför är det viktigt att alltid göra sitt bästa.

I den här besättningen var det idel goda dagar uppenbarligen, och jag är heller inte speciellt trött efter den här turen, det har varit många skratt och god stämning. Och passagerarna var nöjda. Bättre än så blir det inte.

Lämna en kommentar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *