En icke ovanlig situation

Låt mig berätta om en flygning med en arg passagerare. Låt mig sen få höra din åsikt om ansvar.

Vid avgången från Bangkok saknas en passagerare, som har baggage. Trots efterlysningar har han inte dykt upp och avgångstiden närmar sig. Då tar man beslutet att avboka honom och lyfta ur bagaget (man flyger aldrig med en passagerares baggage om han inte dyker upp, pga bla terrorrisken).

Det tar 20 minuter innan dörrarna således kan stängas, och därför har slot-tiden missats, och nästa ligger en timme fram i tiden.

En passagerare kommer fram till pursern och undrar hur det går med hans förbindelseflyg vidare från Skandinavien, han måste med det flyget för han har en tenta han måste göra. Pursern berättar att planet flygs med högsta tillåtna fart, men huruida nästa plan väntar eller ej finns inga besked om ännu.

Han blir vansinnigt arg, och kallar både pursern och flygbolaget för oanständiga namn och de följande 10-11 timmarna ombord är han som ett åskmoln.

Om eller hur det gick vet jag inte, men jag är nyfiken på hur du ser på ansvaret? Vem ansvarar för vad?

Lämna en kommentar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *