Ett exempel

Min familj upplevde en prekär situation för nåt år sen.

Jag hade fått ett tre dagar långt stopp på en destination långt borta och jag ville gärna ha med familjen. Vi hade fullt på vårt flyg så de bokade biljetter med ett annat, asiatiskt bolag.

På vägen dit fick min dotter näsblod, och Tony följde med henne in på toaletten. När de stod där inne med dörren halvöppen kom en berusad dansk och fösökte tränga sig in. Tony tittade ut och förklarade att det var upptaget och bad honom gå till en annan toalett.

Han blev aggressiv och försökte på nytt tränga sig in, och Tony fick med milt våld ut honom, och höll honom borta från sig medan han lät dottern gå förbi och gå till sin plats. Då skulle dansken plötsligt börja slåss.

Tony försökte tillkalla personalen, men de tittade bara och ville inte lägga sig i (asiater är generellt mer konfliktskygga visserligen, det är bra ibland sämre ibland)

En annan dansk medpassagerare kom till hjälp och kallade igen på personalen och bad om handklovar för att lugna honom, men de ville inte ge honom det, och de ville fortfarande inte lägga sig i. Medpassageraren lyckades hålla fast sin landsman och prata med honom tills han lugnade sig, och sen hade den berusade mannen somnat djupt.

Min dotter gick till sin plats, fortfarande med näsblod, och då kom personalen plötsligt till undsättning och frågade henne om den våldsamme passageraren hade slagit henne?

Det här är bara en historia bland många, och du känner möjligen behov av att berätta någon flygupplevelse för mig, men du behöver inte göra det. Jag tror dig, det finns bra och det finns dåliga.

Jag flög som passagerare med United för ett tag sen, och dem hör jag ofta dåliga exempel från. Märkligt, det var otroligt välvilliga och charmerande, en perfekt 3-timmars inrikesflygning.

Och nu är jag tillbaka till tråden i förra inlägget.

Jag har en god upplevelse med United, och säger “de är bra”, min familj har en dålig upplevelse med ett asiatiskt bolag och min familj säger “de är dåliga”.

I själva verket är det en subjektivt bra och en subjektivt dålig upplevelse, inget annat.

Lämna en kommentar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *