Fler jämförelser

http://www.flygtorget.se/Aktuellt/Artikel/?ID=7854

Objektiv och bra artikel.

Det finns en jämförelse till:

Är det någon skillnad att bo på Scandic eller Grand Hotel i Stockholm? Är det inte samma produkt, dvs du köper en sängplats, fast bara till olika pris?

Självklart kan prisskillnaderna diskuteras, om de står i relation till varandra på något sätt eller inte, men att det är skillnad i produkt är väl de flesta överens om.

Och kontentan är, det är väl bra att kunna välja? Precis som i exemplet med mobiltelefonen. Vill man ha extratjänster? Prioriterar man ekonomi, tid, komfort, ombokningsregler, flexibilitet………

Bör det verkligen bara finnas valmöjlighet för dem som prioriterar ekonomi inom flyget? De som vill flyga från A till B till C, måste de checka om sitt bagage på B och lägga till ett par timma till restiden?

Vad är det man får för pengarna hos ett servicebolag i jämförelse med lågprisbolag?

Lämna en kommentar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *