Lite funderingar kring en passagerare

Det här är kanske skitsnack och olovligt taskigt att skriva om. Å andra sidan är jag nyfiken på vad du tror?

En passagerare kallade på mig mitt i matserveringen och sa att hans skärm inte funkade. Det händer då och då, ibland flera på samma plan, och vi får försöka trycka på reset för att återställa inställningarna. 9 gånger av 10 är det lösningen.

Vi försökte reseta hans skärm, men han sa att det fortfarande var strul. Han berättade också att det varit samma problem för honom de senaste 3-4 gångerna han flugit, och att han fått tillbaka de bonuspoäng han uppgraderat sig med, som kompensation för den icke-fungerande skärmen. Han sa också i samma mening att det inte gjorde så mycket egentligen, för han tänkte sova. (Nattflygning med avgång runt 23)

Pursern gick förbi, han pratade med henne också, hon bad honom byta kanal och sen byta tillbaka, och då funkade den plötsligt, och vi trodde allt var frid och fröjd.

Så ett par timmar innan landning kallade han på mig igen, och så sa han igen att skärmen åter var ur bruk, och jag kallade på pursern igen och bad henne prata med honom. Om han skulle ha tillbaka poäng var han ju tvungen att ha någon form av skriftligt intyg av henne, annars kan ju vem som helst säga det i efterhand.

Pursern var mer tveksam till att skriva, hon menade att han ju sovit hela turen, att han fått en bekvämare stol och service i den klass han satt i, och att faktiskt skärmen funkat när hon var där.

Han blev väldigt arg. Han undrade om hon påstod att han ljög? Sen skrev han ett klagobrev att lämna vidare till Custom Relations, och vi får väl se vad det blir av det.

Jag hade agerat annorlunda än pursern, så mycket kan jag säga, men vad är din magkänsla? Drog han en vals, ville han bara ha tillbaka sina poäng?

Lämna en kommentar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *