Tumme ner, Canal Digital

Sade upp abbonemanget i april. 3 månaders uppsägningstid. Det kom en räkning även i augusti, jag var slarvig och kollade inte upp så noga även om jag tänkte tanken, men antog att det var en sluträkning av något slag.

Igår kom ytterligare en räkning, och vid samtal “hade det visst blivit fel och vi kunde riva räkningen”.

Jaså? Har det blivit fel? Vet ni vad jag tror kära Canal Digital? Jag tror att ni vet exakt vad ni gör som fortsätter skicka räkningar!

Jag tror att ni mycket väl vet, att många liksom jag inte alltid har snorkoll och därför betalar de räkningar som kommer, därför att summan inte är så stor så man tar sig tiden att slå i pärmar och kolla vilka datum som gäller för uppsägningen.

Jag tror att ni offrar detta porto för att chansa på att få in några extra hundralappar, och vem ställer till liv när ni sen bara säger “det blev visst fel”? Och om jag har fel, varför vägrar ni då skicka en kreditnota med argumentet “vi gör inte det”? Kan det vara för att ni då förlorar både inkomsten och två porto?

Jag kan ha väldigt fel, det är kanske en vanlig liten miss från er sida och då ber jag om ursäkt. Men magkänslan säger mig att jag inte har fel.

Skäms på er.

Lämna en kommentar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *